Wizja przyszłości według Apple i Microsoft
Rozwój firmy Microsoft w ciągu ostatnich kilku lat upodobnił ją do Apple bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Podobnie jak największy rywal, firma od Windowsa sprzedaje teraz swoje telefony i tablety, rozdaje aktualizacje systemu operacyjnego za darmo i prowadzi dużą sieć sklepów detalicznych.
Pierwszy flagowy Microsoft Store powstaje tylko kilka przecznic od słynnego szklanego sześcianu Apple na Piątej Alei. Ale gdy zaglądniesz nieco głębiej niż powierzchowne podobieństwa i podobna lokalizacja zobaczysz dwie fundamentalnie różne strategie.
Apple
Dla Apple, przyszłością komputerów są urządzenia jeszcze bardziej osobiste. To założenie może zaobserwować w nowym produkcie firmy, zegarku Apple Watch, który realizuje pomysł stworzenia silniejszej i bardziej dosłownej więzi między inteligentnym urządzeniem i jego użytkownikiem poprzez technologię "ubierania". Apple skupia się na bezpośredniej współpracy między urządzeniami z systemem iOS i OS X poprzez ciągłość pracy. Kiedy Apple wprowadza nowe oprogramowanie i usługi do swoich urządzeń, robi to czyniąc je wyróżniającymi się od reszty, inaczej niż konkurencja. Apple uwielbia prezentować się jako firma, która łączy sprzęt, oprogramowanie i usługi w jednej paczce, nieporównywalnej z ofertą konkurencji, ale przychody firmy co roku pokazują, że, przynajmniej finansowo, to przede wszystkim firma produkująca sprzęt. Cały zamknięty ekosystem urządzeń Apple zapewniający ciągłość pracy ma na celu sprzedaż kolejnego urządzenia- iPhone'a, iPada lub Maca - a nawet, obecnie "raczkujący" Apple Watch.
Microsoft
Microsoft, z drugiej strony, określa swoją przyszłości jako bezpośrednie doświadczenie używania systemu a nie konkretnych urządzeń. Microsoft robi wszystko co w jego mocy aby zburzyć mur pomiędzy różnymi platformami i urządzeniami mobilnymi. Ubiegły tydzień pokazał jak aplikacje Android i iOS mogą być przeniesione do systemu Windows, a ambicje sprzętowe Microsoftu pod rządami Satya Nadella wydają się być o wiele bardziej nastawiona na zapewnienie przystępności niż kiedykolwiek były w czasie panowania Steve'a Ballmera. Celem firmy Microsoft jest prawdziwa powszechność aplikacji działających na najróżniejszych urządzeniach.